Erdélyben jártunk
2017. április 12. szerda, 14:01

Márciusban hetedikeseink Erdélyben jártak. Az alábbi beszámolót Tóth-Gecse Anna Luca 7.b osztályos tanuló készítette.

Az osztályunk olyan szerencsés volt, hogy a HATÁRTALANUL! program keretében megnyerhettünk egy ötnapos kirándulást Erdélybe.
Az első napot a buszon töltöttük utazással. Miután átléptük a határt, két óra múlva megálltunk Marosillyén megnézni Bethlen Gábor szülőházát, majd indultunk is tovább, mert még hosszú út állt előttünk Tusnádfürdőig.

Másnap az első állomásunk a Szent Anna-tó volt, amely mindenkinek az egyik kedvence lett. Ezek után megmásztuk a Büdös –hegyet, ahol az Apor-lányok feredőjében megfigyeltük a vízben buborékoló kéngázt. Majd átmentünk Kézdivásárhelyre,ahol sok újat hallottunk Gábor Áronról, és megnéztük a céhes múzeumot. A nap befejezéseképpen a Szent László  Gyermekvédelmi Központba látogattunk, ahová könyvadományokat és tartós élelmiszert vittünk az ott élő gyermekek számára. Bemutatták nekünk a gyermekotthont, majd játszottunk is együtt. Nehezünkre esett az elválás. A következő napot a parajdi sóbányában kezdtük, majd Korondon tettünk sétát, ahol ajándékokat is vásárolhattunk. Máréfalván  gyönyörű , festett székelykapukat néztünk meg, majd megkoszorúztuk Tamási Áron sírját Farkaslakán. Az utolsó előtti napon a Jókai Mór Általános Iskola 7. osztályával kezdtük a napot. A fiúk focimeccset játszottak, a lányok pedig egy körjátékot tanultak meg a helyi gyerekektől.    Ezután a csíkszeredai Mikó-várba buszoztunk, ahol a székelyek hétköznapi életét ismerhettük meg, majd a csíksomlyói  kegytemplomba jutottunk el. Végezetül a madéfalvi veszedelem színhelyénél koszorúztunk a székely hősök emlékműve előtt.  Az Erdélyben töltött ötödik napon már indultunk haza Budapestre. Útközben még elidőztünk a csodálatos Gyulafehérváron, majd az igazi Vajdahunyad várát néztük meg.
A fantasztikus kirándulás után meg sem  álltunk hazáig. Bár elfáradtunk, de az biztos, hogy egy életre nem felejtjük el ezt az utat.